Sider

tirsdag 18. juni 2013

Fuglemammas omslagsbody


Då var endlig fuglemammas omslagsbody, fra Myk start strikkeboka klar. Hadde lyst å strikke den til Theo, men kom aldri så langt. Den er strikka med to rett og to vrang heile veien, så det var litt kjedelig syns eg. Heldigvis så gikk det ganske så fort framover. 
 


Bodyen er strikka i 100% ull og er varm og god. Ulla er av den mjuke sorten, så skal ikkje klø på sart barnehud heller.
Egentlig så skulle det være merinoull fra Nøstebarn, dessverre fikk eg ikkje tak i det akkuat no, så då vart det babyull fra viking strikka på pinne nr 2 1/2 og 3.
 
 
Mannen min syns at bodyen såg ut som et pølseskinn og kan ikkje fattte at den bittelille bodyen skal passe, men siden den er strikka med to rett og to vrang heile veien er det veeeeldig tøyelig. Så trur ikkje det skal bli noko problem.

 
Valgte treknappar, fordi eg syns det passer best til naturkvitt og babyull, itillegg syns eg dei små bamsene på var så søte :-)
Bådet garnet og knappane er kjøpt på "Sy med oss" butikken i Haugesund :-)

 


 
Bodyen kan foldast heilt ut, og inni skal det egentlig være trykknappar. Eg syns det virker litt kaldt og ubehagelig for en liten baby så kjem til å sy i band i stadenfor. 

 
Då begynner det å nærme seg klart for prinsessa å komme, og godt er det for termin begynner å komme farlig nærme :-)
 

5 kommentarer:

  1. Den var artig, og god og varm til høsten. Ja det nærmer seg nå, du er nok glad tenker jeg. Gleder meg jeg også. Du må hilse disse to karene dine. Klem farmor :-)

    SvarSlett
  2. Denne blir god til den lille! Ribbestrikk er kanskje ikke så spennende, men det gir gode plagg. Kjempesøte knapper!

    Ønsker deg lykke til!

    Klem

    SvarSlett
  3. Den var søt, gjorde seg med knappane =)

    SvarSlett
  4. Den var kjempesøt og vil nok passe når det er ribbestrikk. Nydelege knappar.

    SvarSlett
  5. Åh, omslagsbodyen er sååå nydelig! Perfekt i hvitt garn og treknapper :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...