Sider

mandag 30. desember 2013

Jakten på det perfekte julekortbildet

I høst så trengte eg bilde til dåpstakkekort og til julekort.
Å ta bilde av en unge er stort sett ikkje et problem, to derimot er bortimot umulig og skal en itillegg ha litt etterlengta dagslys på vinterne begynner det å bli vanskelig.  
 
Så når eg plutselig våkna en morgen og såg at stua vår var opplyst av skikkelig dagslys, var det berre å hive seg på gulvet og knipse i vei. 
 
 
 Prinsessa er stort sett med på det meste så lenge det innebærer full oppmerksomhet fra en voksen.
Så det tok ikkje så lang tid før bildene av ho var klare :-)

 
Så kommer det vanskelige, for om du er så heldig å ha dagslys, er det langt i fra sikkert at du har to blide ungar. At dei begge itillegg har lyst til å være med på å ta bilder er laangt i fra sikkert. (Tru meg vi har hatt mange forsøk før vi klarte det ;-)

 
Så når eg plutselig en dag hadde to smørblide ungar (dei er stort sett blide altså, men det hender noko skjer i det øyeblikket kameraet kjem fram ;-), dagslys i desember og begge (tenker då mest på treåringen) var heilt med på å bli tatt bilde av var det lite tid til sommel :-)

 
Julebilder kan være en utfordring, men jammen veldig kjekt også, spesielt når en blir fornøgd med resultatet.
 
Ha ein fin kveld.

3 kommentarer:

  1. Heilt nydelege bilde av to nydelege barn, skulle nesten tru det var ein fotograf som hadde tatt bilda.

    SvarSlett
  2. Takk for at vi også fikk julekort! To kjekke, blide barn gjør alltid suksess.

    Godt nytt år fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder, de er jo skikkelige fotomodeller. Nydelige oldebarna mine, synd dere er så langt vekke. Jeg ønsker dere ett Riktig Godt Nyttår, takk for alt i det gamle. varm klem fra farmor / oldemor :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...